wz

náš blog

Stanislav Sýkora

kuk

Všechno na mých stránkách se může kopírovat.

paragliding

Létání na PPG (power paragliding)

Tady zveřejňuji můj pilotní deník 13 ,12, 11, 10, 09, 08

Končím s létáním, vše prodávám, jsem nasycen, budu hrát golf.

vyhrál jsem rok 2016

2013

Furt lítám

2012

21.4.2012. Další závody v Přibicích, kde se lítalo, střílelo, vyměňovalo kolo na čas a jezdil autokros. Foto zde.

2011

10/2011. Znovu jsme si zajeli podívat a hlavně zalítat kolem italského pobřeží na už pro nás známých místech. Zde jsou fotky a film.

9/2011. Pěkné počasí začátkem září bylo neodolatelné pro naše lítání a v Prostějově, Silůvkách a u Jedovnic jsme si užili pohodového polítání nad pestrou krajinou. Fotky jsou tady a tady.

14.8.11. Z Silůvek jsme si namířili rovnou k Velké ceně na závody, Pepa s Kornym na nás mávali, ale já je neviděl, bylo by super pozorovat závody z vrchu. Foto.

13.8.11. Z Habrůvky jsme letěli s Frantem do Jedovnic a když jsme se po půl hodině vrátili, tak naše auta zmizely v přízemní oblačnosti. Zde je pár fotek.

2.8.11. Jsme s Petrem B. si pěkně zalítali v mracích. Bylo to v Býkovicich ráno nad nejnižší oblačností, foto zde.

7/2011. Fotky z několika červencových paravýLetů. Moravice, Pernštejn, Březí, Moravice film

25a26.6.11. Jsem byl na mezinárodních závodech v přesnosti přistání ve Prostějově. Foto zde.

7.5.11. Krásné ranní lítání okolo Pálavy Laděm T. Foto zde a film od Ladě zde.

10-14.4.11. Touha proletět se po mořském pobřeží zavála čtveřici pilotů motorového paraglidingu k italskému jadranskému pobřeží. Jan Šedivý, Daniel Trochta, Josef Weis a já,  jsme mezi městy Anconou a Pescararou strávili 5 letových dnů. Celý článek. Foto tady tady a film tady.

16.1.11. Jsme letos poprvé lítali ve Vyškově a letěli k nově otevřené rozhledně rozhledně v Drnovicích. Foto od Tondy zde.

2010

31.12.2010. Jsme s Laděm T. zakončili letošní sezonu pěkným polítáním na Brněnské přehradě. Film.

28.10.2010. Jsem poprvé přistál na auto. Zde.

19.6.2010. Jsem poprvé lítal na Slovensku. Byli jsme tam pozvaní na společné lítání s balony. Počasí nám vyšlo a několik společných záběrů je tady. Film ode mě od Ladě T. a fotky od Tondy.

12.6.2010. S Laděm T. jsme ráno po 7hod. z Křepic proletěli k Lednici a Janovu hradu. Fotky zde a film zde.

12.5.2010. Laďa vinař se stal pilotem v Býkovicích a jeho první motorový let na paraglidingu je tady.

3-4.4.2010. Moje první závody v paraglidingu a pro nedostatek času jsem udělal jedinou fotku, ale stojí za to.

A tady je reportáž.

2.2.2010. Točila Česká televize se mnou film do relace Týden v regionech.

30 a 31.1.2010. Krásné zasněžená krajina, pár stupňů pod nulou. Poprvé jsem si vyzkoušel starty ze sněhu.30.1.a 31.1

2009

21.11.2009. Pěkné polítání na Drahanské vrchovině se startem v Podomí. Foto zde. A film od Ladě T. zde.

31.10.09. Tentokrát byl sraz v Rozčoutkách a letěli jsme na hrad Buchlov a zámek v Buchlovicích a zpět přes zříceninu Cimburk. nějaké foto je zde a zde.

24.a 25.10.09. V Rousínově jsem vyzkoušel nové křídlo Trend 4, vše proběhlo na jedničku a druhý den jsme se proletěli korytem vypuštěné Brněnské přehrady. Film zde. Od Ladě lítače pěkný film zde.

26.9.2009. Proběhlo další setkání ve Strachotíně, kde jsem si vyzkoušel bez problému dosáhnout výšky přes 2000mnm. Film zde. A týden před tím  proběhlo setkání v Prostějově. Film zde.

9.9.09. Zkusil jsem si letět po větru co nejdál, ale zezadu mě vítr moc netlačil tak z toho bylo jen 111km. Fotky zde.

7.9.2009. Jsem se proletěl korytem vypuštěné Brněnské přehrady - nádherný let. Fotky zde.

30.8.2009. Několik fotek z nedělního výletu - Lednice zde.

15-29.8.2009. Proběhlo pěkné lítání na Bromovsku - zde, v Medlánkách a okolo hradu Bouzov - zde. a film z Bouzova je zde.

9.8.2009. Tonda, Dalibor, Roman, Honza a já jsme si užili pěkného polítání u Kozlan poblíž mezinárodního polního letiště Rozčátky. Filmeček zde.

27.7.2009. Fotky z dalšího pěkného lítání po okolí hradu Buchlov, zříceniny Cimburk, lyžařského střediska Stupava a okolo Nesovic. zde.

25.7.2009. Pár záběrů z Červeného Potoka zde.

7.7.2009. Jsem polítal v Moravici v okresu Opava. Bylo nádherné počasí. Navštívil jsem Vikštejn, Krušperkskou přehradu, Jánské lázně, Slezskou Hartu a další vízky po okolí. Foto zde.

5.7.2009. Let z Bošovic do Nesovic a zpět, zde.

4.7.2009. Krásné obletění vodních nádrží Nové Mlýny a Pálavu a pár fotek z Křepic a Bošovic. zde.

14.6.2009. Výlet na Pálavu a Lednici. Film zde. a odpolední let ze Smradlavky na Pernštejn zde.

23. - 24.5.2009. Se konal slet v blízkosti náměšťského letiště kde jsme zaletěli nad Dukovany, Dalešickou přehradu a okolí. Film je zde.

17.5.2009. Tentokrát jsme byli v Rousínove a film je zde. a z mýho ranního nepolítání je zde od Ladě T.

10.5.2009. Nádherný výlet směr Židlochovice a Pálava, Letěli jsme okolo balonu v naprosto klidném prostředí, při vraceni se do Bošovic vítr zesiloval až jsme se nemohli vůbec prosadit, tmavé mraky nad náma nevěstily nic dobrého.A po domluvě s Romanem jsme sedli asi 3km od aut. No a pak museli pěšky. Já nechal krosnu i padák po několika sta metrech v křoví a Roman to snad nějaký  kilometr nesl. Jarek s Danem čekali na letišti, aniž jsme to  tušili. Měli starost kde jsme a po telefonátu nám přijeli naproti. Myslím, že rozhodnutí přistát dřív než bojovat s protivětrem bylo správné. A vlastně ten zážitek přepravy krosny v poli a pak hledání v noci Rodea v nějakém křoví je neopakovatelný. Ale příjemný. Film je zde.

9.5.2009. Krátké polítání v Bošovicích. Foto zde. a odpoledne ještě v Habrůvce a pak okolo Křtin a Jedovnic. Foto zde.

8.5.2009. První úplně samostatný let. Trojúhelník Křepice, Vrbice, Bošovice a zpět. Foto zde.

3.5.09. Byl jsem pozván do Náměště s možností zalítat si v CTR, s možností přiletět až k letišti a pozorovat připravenost cvičení Jerboa ze zhora. Dík za pozvání Lubošovi. Foto zde.

13.4.09. Na velikonoční pondělí jsem si přijel zalítat na Smradlavku a hned mně Tomáš začal hecovat na let do kameňa, a že všichni letí. Aniž bych se připravoval na nějaký let, řekl otočňáky jsou v Říčanech a v Křoví. Nádrž jsem měl plnou 10l a tak jsem ji ani nefotil, snad by to prošlo ne? Fotek s plnou nádrží mám dost. Ale naštěstí mně ji Tomáš vyfotil a tak jsem si ji z jeho webu stáhl, ostatní fotky už jsou OK. Protože jsem nejpomalejší tak jsem startoval první. U Veverské Bitýšky jsem potkal éro s transparentem a taky policejní vrtulník, byli docela blízko a podemnou a přitom jsem vysoko nebyl. Jen jsem věřil, že mě vidí. V Říčanech mě dohnali Mára, Marcello a Pepa a za chvilku i Kamil. Kamil to před Křovím vzdal kvůli nedostatku paliva. Marcello a asi Pepa a Mára letěli někam dál, takže na Smradlavku se vrátili až po mně. Jsem docela zvědavý co ostatní nahlasí do kameňa. foto z toho zde.

12.4.2009. Tak zase hodinka lítání po okolí Bošovic, kde se dá lítat i bez brigády. Foto zde.

4.4.2009. Konečně skoro letní lítání i když ráno byla zima. Pěkný ranní výlet na Macochu a okolí. Potom házení záložáku na Baldovci z lanové opičí dráhy.A odpoledne ještě lítání v Bošovicích. Foto zde.

14.3.2009. Uf to bylo počasí skoro 2 měsíce jsem nelítal. Tentokrát jsme zajeli do Strachotína s Laděm T. Rommariem a Petrem V. Letěli jsme k zámku v Lednici prohlídli minaret a zahrady a pak na Pálavu k Dívčímu hradu a kolem věže zpět přes vodu do Strachotína. Bylo to poklidné lítání, jen by už mohlo být tepleji. Foto zde.

17.1.2009. Tak se mně konečně zadařilo a nad Brněnskou přehradou jsem si zalítal. A protože jsem nehlídal stav nádrže a stále se kochal a tak najednou motor zdechnul a já se asi půl km prošel. Foto zde a film tady.

10.1.2009. Poučení: Když si před vás někdo postaví svoje křídlo, a je tam trochu místa na start, tak si nemyslet, že to vyjde. Je třeba křídlo poponést a nebo počkat.To je pravidlo. Já jsem vlastně chtěl zrušit start, protože to šlo trošku doleva a ne doprava kde bylo místa habaděj. Rozhodnutí musí vždy udělat pilot. Film zde.

3.1.09. Za nádherného lednového počasí jsme vyrazili do Silůvek na místní letiště. S Laděm T. Vanisem a Honzem J. Přes hodinku jsme polítali, dali každý dva starty, podívali se do Dolních Kounic a do Ořechova a dalšího okolí. První foto zde a film od Honzy J. tady.

2008

28.12.08.Dnes jsme to už nemohli vydržet a vyrazili s Daliborem a Rommariem  k Rousínovu. Mělo být pěkně, ale foukalo kolem 5m/ a ještě mrzlo kolem -7°C, měl jsem po prve vyhřívané rukavice s třemi stupni vyhřívání, byl jsem překvapen jak dokáží topit při +5°C a na zemi, tak ve vzduchu za letu mně sice zima nebyla, ale byl jsem udiven, že vyloženě nevyhřívají, ale je v nich akorát.  Zima v nich rozhodně není, ale teď musím doladit ostatní oblečení. Vyhřívané rukavice s třemi stupni asi potřeba nejsou, stačí když topí na plno a mají k dispozici vypínač.

15.11.08. Využili jsme pěkného počasí a na hodinku vyrazili do Bošovic. Foto zde.

2.11.08. Pěkné lítání v Rousínově s Daliborem a Honzou a výlet nad Bolkovu farmu. Fotky zde a film tady.

25.10.08. Pár snímků z uzavírání nebe na Smradlavce, které se vlastně ještě nekonalo. Je škoda ho na zimu zavřít. Pěkné a klidné polítání.

11.10.08. Roman H. a Laďa T.a já jsme startovali v Říčanech a podívali jsme se na Pepovu GP a pak zaletěli k hradu Veveří a taky jsem se podíval nad Klubínkův dům, ale asi nebyl doma, jo a taky jsem vyfotil Nábytek na míru v Čebíně. Tady.

4.10.08. Markíza točila pořad Modré z neba s paraglidistama ve Strachotíně a tady je pár záběrů.

27.9.08. Jsou zde fotky z lítání v Jihlavě na letišti kde se lítal štafetový maraton a 28. jsem si udělal výlet z Býkovic na Pernštejn za ideálního počasí. Foto zde.

9.9.08. Opět v Bošovicích, výlet na Pálavu zde. A další pěkné fotky z toho dne od Honzy J. jsou zde.

6.9.08. Jsem poprve nedoletěl na místo startu. Uviděl jsem balon a chtěl jsem se k němu podívat blíž, mezitím vitr zesílil a po větru jsem letěl 80km/h, nechal jsem se zafouknout dost daleko a proti větru už to nechtělo letět. Roman pro mě přijel do Šitbořic. Pár fotek zde.

17.8.08. Tentokrát jsme se s Daliborem zajeli podívat na letiště do Vyškova. Poprve jsem startoval z betonové plochy, výlet byl na Větrník. Fotky jsou zde.

10.8.08. Jsme byli lítat v zakázaném prostoru vojenského letiště v Náměšti, ovšem na zvláštní povolení velitele základny jsme se mohli proletět přímo nad přistávací dráhou a taky jsme polítali po okolí Dalešické přehrady. Foto zde a film zde.

Uletěl jsem 100km

6.8.08. Měl jsem už delší dobu naplánovanou trasu 100km. Technicky jsem měl vše připravené a čekal jsem jen na počasí. Rozhodnutí padlo na středu ráno a Petr F. mě doprovázel po celou dobu letu a za jeho pomoc děkuji. Bez jeho pomoci bych to asi dřív otočil, protože paliva rapidně ubylo. Tento let jsem poslal do soutěže o Moravský kameň zde a fotky jsou zde.

3.8.08. Ráno v Bošovicích, protože se na nás valila od západu černá mračna, tak jsme se vydali na východ podívat se mezi mraky Romanem a Laďěm. Dalo asi hodinku a třičtvrtě. Pár fotek zde a film zde.

30.7.08. Jsme si s Romanem zaletěli jen tak do Mutěnic a zpět a tady je o tom něco k vidění.- zde.

Červený potok 25-27.7.08 - slet chroustů

Bylo to setkání motorových paraglidistů v krásném prostředí pod Kralickým Sněžníkem. Bylo nás snad padesát a každý večer a ráno se létalo. Nafotil jsem pár snímků a přidal také nějaké od Romana - zde.

18.a19.7.08 jsme zase roztáhli plachty a polítali jsme po okolí Bošovic. Filmeček je zde.

6.7.08 Ráno v 6hod. jsme si dali s Romanem a Laděm sraz v Bošovicích a zaletěli jsme si k Pálavě, bylo ideální počasí, termika ještě spala a fotky z pěkného výletu jsou zde. A ještě odpoledne proběhlo pěkné polítání v Habrovanech s Honzou a Daliborem zde.

1.7.08 Jsme s Jirkem, Laděm a Pepou pobavili s padákem v Bošovicích film je  zde a fotky  zde.

A tady jsou pěkné fotky které poslal pilot Honza Jedlička jsou zde a další zde.

29.6.08.Jsme polítali zase v Bošovicívch a pár foteček je zde.

A taky nějaké fotky z Bošovic z 15.6.08 jsou zde.

A pár fotek z lítání nad Vrbicí 27.4.08zde.

20.4.08 Krátký film z Býkovic je zde.

5.4.08 Jsme polítali asi hodinku s Tomášem v Křepicích. Krátký filmeček je zde

PPG

9.3.08 první letošní lítání - fotky zde a od Toma tady.

2007

Motorový paragliding

3.11.07 - první let na slavné a přitom utajované Smradlavce na vlastním motorovém paraglidingu! zde.

Už jsem pilot

9.10.07 jsem dodělal kurz MPK a pár záběrů z prvních letů je zde. Moc toho není, protože na filmování nám moc času nedopřáli. A tady taky.

Honza letěl na paraglidingu.

4.8.07. S Honzou jsme si vyzkoušeli padák a domluvili se, že se přihlásíme do kurzu v Býkovicích. Krátký film je  tady.

Letěl jsem poprve na paraglidingu.

19.5.07. Pár záběrů z létaní v seznamovacím  kurzu v Býkovicích je tady.

historie

3.1.Silůvky

2008

2.11. Rousínov

27.9. Modré z neba-Strach.